الگوریتم گوگل پاندا

ساخت وبلاگ

امکانات وب

الگوریتم گوگل پاندا چیست؟

 

الگوریتم گوگل پاندا در واقع یکی دیگر از الگوریتم های موثر در آنالیز کیفیت و سئو سایت ها می باشد که توسط گوگل برای معرفی بهترین سایت ها به کاربران دنیای وب بکار می رود و تاثیر به سزایی در رتبه بندی کیفی سایت ها برای کاربران دارد. الگوریتم گوگل پاندا نظارت مستقیمی روی کیفیت محتوای سایت ها، میزان مرتبط بودن محتوا با نیاز کاربر و تمرکز دقیقی به میزان تبلیغاتی که در سایت ها درج می شود دارد.

نهایتا در صورت تخلف در هر کدام از این موارد گوگل پاندا به سرعت سایت شما را جریمه کرده و بزودی اگر گامی موثر برای رفع خطاهایتان برندارید شما را از نتایج گوگل اخراج می کند. گوگل پاندا چنان در کار خود عزم راسخ و جدی دارد که حتی اگر محتوای جالب و جدید بسازید و کیفیت خدمات سایتتان را بالا ببرید اما خطاهایی را که به خاطر آن جریمه شده اید برطرف نکنید، همچنان شما را نخواهد بخشید.

قبل از سال ۲۰۱۱ الگوریتم رتبه بندی گوگل به صورتی بود که سایت ها را بدون توجه به کیفیت و تنها با تکیه بر آمار تعداد محتواهایی که درج می کردند و دفعات بکاربردن کلمه ی کلیدی قضاوت می کرد. این روند به سرعت موجب سوء استفاده ی متخصصان سئو شده بود و اکثر سایت ها همگی سایت هایی با محتوای بی کیفیت و یا تکراری بودند.

در چنین شرایطی بود که شرکت گوگل با تحقیق و بررسی هایی که انجام داد سرویس گوگل پاندا را در اینترنت نشر داد. طبق آمار اعلام شده در چند ماه اول انتشار نسخه ی جدید سرویس گوگل پاندا، نتیجه ای که از سرچ انگلیسی کاربر در گوگل بدست می آمد با ۱۲ درصد تغییر و بهبود مواجه شد و در سال ۲۰۱۳ پس از ورود موفق پاندا به زبان پارسی نیز کیفیت رتبه بندی سایت های ایرانی را با همین دقت به کلی تغییر داد.

چرا سایت شما گرفتار خشم پاندا شده؟

محتوای خاتصه و خیلی کوتاه

الگوریتم پاندا معتقد است متن خلاصه و خیلی کوتاه نمیتواند منظور و مقصود را به طور کامل به کاربر برساند و در نتیجه این چنین سایتی نمیتواند رضایت کاربر را جلب کند.

تبلیغات زیاد

اگر تبلیغات سایت شما بیش از اندازه و انبوه باشد به صورتی که باعث اذیت شدن کاربر شود الگوریتم پاندا سایت شما را جریمه ی سنگینی می کند.

محتوای کپی شده و تکراری

اگر شما نیز جز آن دسته از افرادی هستید که محتوای سایت های دیگه را برای سایت خودتان کپی میکنید باید بدانید که در خطر خشم الگوریتم پاندای گوگل قرار دارید پس بهتر است هرچه زود تر خودتان محتوا تولید کنید.

ناهماهنگی متن و موضوع

اگر متن محتوای شما با موضوع متن و خواسته ی کاربر نا مرتبط باشد الگوریتم پاندا شما را جریمه میکند .

بلاک شدن توسط کاربران

تمامی الگوریتم های گوگل برای راحتی و جلب رضایت کاربران است از این رو اگر تعداد زیادی از کاربران شما را بلاک کنند الگوریتم پاندا نیز شما را جریمه خواهد کرد.

 

چگونه جریمه گوگل پاندا برطرف می شود؟

مطمئن باشید پس از رعایت نکات بالا میتوانید نظر مساعد پاندا را جلب کنید و به سمت قله ی نتایج گوگل صعود کنید. پس اگر در سایت شما محتوای کپی شده در کنار محتوای تولیدی خودتان قرار دارد بهتر است سریع تر آن ها را حذف کرده و هر چه زودتر شروع به تولید محتوا بر مبنای قوانین سئو کنید. اما اگر سایت شما توسط کاربران بسیاری بلاک شده و یا تبلیغات مزاحم زیادی در گذشته داشته و حالا با مجازات پاندا روبه رو شدید بهترین کار برای نجات سایت شما راهنمایی و مشاوره با متخصصان سئوی ماست چرا که پاندا به این زودی ها و همینطور البته به این راحتی ها از خطای شما نمی گذرد.

الگوریتم گوگل پاندا...
ما را در سایت الگوریتم گوگل پاندا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : serpent322 googlepandaalgorithm بازدید : 243 تاريخ : چهارشنبه 6 آذر 1398 ساعت: 18:44